Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080571308   Estratègies per a la inclusió de l'alumnat amb dificultats de regulació del comportament
2018-2019   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   17/10/2018 - 17/4/2019 (30 hores) de 17:00h a 19:30h
   ESC Mercè Rodoreda
   c. Josep Pla, 5 (Martorell) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Conèixer i reflexionar sobre metodologies per aconseguir models d'intervenció , de centre i d'aula, en el marc de l’escola inclusiva, que afavoreixen els processos d'adaptació de l'alumnat i els climes emocionals amb l'assessorament dels serveis que intervenen a l'escola (EAP, CRETDIC i CEPSIR)
  
Objectius   -Conèixer el marc teòric de referència d’inclusió i els diferents models
per a l'anàlisi de les polítiques, cultures o pràctiques del centre.-Planificar canvis en l'entorn escolar per crear entorns favorables, reduir l'aparició de conflictes on l'alumne pugui adaptar-s'hi amb serenitat.
-Planificar la intervenció educativa per estimular i desenvolupar en l'alumne les habilitats personals relacionades amb la regulació de la conducta.
-Constatar la importància de la col.laboració, el treball en xarxa i el treball amb les famílies.
  
Continguts   - La inclusió: marc teòric de referència i models per a l'anàlisi de les polítiques, cultures o pràctiques del centre.
- Organització d'aula per afavorir l'atenció personalitzada.
- Sistema de mesures i suports - d'aula i centre- de nivells diferenciats en aspectes d'aprenentatge i regulació del comportament.
- L’acollida i la tutoria: elements clau per l’adaptació escolar
- El centre i la gestió de l'aula. Com crear entorns favorables i vincles afectius.
- Relació i col·laboració amb les famílies.
- Col·laboració entre diferents professionals que intervenen en el procés d'aprenentatge de l'alumne:Xarxa d'acompanyament a
l'aprenentatge.
  
Formador/a   Enric Bolea - Sara Seguí
  
Avaluació   S'avaluaran els següents
- Nombre d'estudi de casos d'alumnes concrets
- Nombre d'incidències d'alumnes amb dificultats de regulació de comportament
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   crp-martorell@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   17/10/2018   -   - 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   dimecres   17/04/2019   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent